Opis warsztatów:
Żyjemy kulturze dążenia do ideału. Bombardowani obrazkowym przekazem perfekcyjnych sylwetek, diet, partnerów, krzyczących z mediów społecznościowych i reklam, nie pozwalamy sobie na popełnianie błędów. Jeśli takowe się nam przytrafiają, czujemy się gorsi lub mniej zaradni. To samo odczuwają nasi uczniowie, którzy nie wiedzą, że popełnianie błędów w szkole jest naturalnym procesem uczenia się, zbierania doświadczeń i wzbogacenia wewnętrznego. Nie zgadzam się z powiedzeniem, że uczymy się na błędach, bo nie zawsze tak jest. Muszą być spełnione określone warunki m.in. po to, aby mózgi naszych uczniów traktowały popełnianie błędów jako pozytywne wzmocnienie, które aktywuje ich układ nagrody. Jak stworzyć przestrzeń edukacyjną sprzyjającą uczeniu się na błędach własnych oraz innych? Na to i inne pytania związane z błądzeniem, odpowiem podczas warsztatu, na który serdecznie zapraszam.
Prowadzący o sobie:
Katarzyna Pęczek
Od blisko 30 lat pracuje z uczniami, którzy wymagają specjalnych metod oddziaływania pedagogicznego. Jest dyplomowanym matematykiem i pedagogiem specjalnym jednocześnie. Od lat wspiera nauczycieli oraz kadry kierownicze oświaty z całej Polski, w zakresie pracy z uczniami ze SPE. Będąc trenerem, najbardziej ceni sobie bezpośredni kontakt z nauczycielem oraz formy spotkań warsztatowych, które stwarzają warunki do aktywnej i bezpośredniej wymiany myśli, doświadczeń i przekonań. Prowadzi również spotkania edukacyjne dla nauczycieli oraz studentów studiów podyplomowych w przestrzeni cyfrowej. Jest współautorką licznych publikacji m.in. dla Ośrodka Rozwoju Edukacji Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego oraz Model pracy z uczniem zdolnym w gimnazjum. Interesują ją zagadnienia związane z neurodydaktyką oraz skutecznym wykorzystywaniem wiedzy z zakresu neuronauk w celu usprawniania procesu kształcenia. Mottem trenerskim są słowa Wayne Dyer „Kiedy zmienisz sposób w jaki patrzysz na rzeczy, rzeczy, na które patrzysz, zmienią się”.