Opis warsztatów:
W ramach warsztatów przeanalizujemy zmiany, które wprowadzono w podstawie programowej. Porozmawiamy o tym, jaki wpływ wywierają one na sposób nauczania i przygotowanie uczniów do matury. W trakcie spotkania połączymy teorię z praktyką – porównamy konkretne zapisy podstawy programowej z praktycznymi wytycznymi dotyczącymi organizacji i treści egzaminu maturalnego. Warsztaty będą okazją do przedyskutowania metod dydaktycznych, które mogą pomóc w dostosowaniu się do nowych standardów. W drugiej części warsztatu szczegółowo omówimy zmiany w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym. Zaprezentujemy też wnioski wynikające z informacji po Badaniu Diagnostycznym przygotowanym przez CKE, przeprowadzonym w grudniu 2024. Badanie to stanowi ważny element w ocenie poziomu przygotowania uczniów do matury, a jego wyniki mogą dostarczyć cennych informacji na temat trudności, z jakimi borykają się uczniowie w trakcie przygotowań do egzaminu.
Prowadzący o sobie:
Piotr Ludwikowski – nauczyciel, pedagog i egzaminator z wieloletnim doświadczeniem. Autor licznych publikacji dotyczących egzaminu maturalnego z matematyki. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Pedagogicznej, ukończył także studia podyplomowe z pomiaru dydaktycznego na Uniwersytecie Warszawskim. Od 20 lat pełni funkcję Kierownika Pracowni Egzaminów Maturalnych. Obszary zawodowe, które darzy szczególnym zainteresowaniem, to m.in. dydaktyka matematyki, przygotowanie zdających do egzaminów zewnętrznych z matematyki, wstęp do logiki matematycznej i teorii mnogości, wstęp do rachunku prawdopodobieństwa. Prywatnie jest zawodnikiem brydża sportowego, pasjonuje się podróżami i fotografią.
Leszek Ludwikowski – filozof i matematyk, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. Ocenia prace zdających egzamin maturalny z matematyki na obu poziomach oraz bierze udział w pracach nad standaryzacją arkuszy egzaminacyjnych i przygotowywaniu materiałów do szkoleń dla nauczycieli. Głównymi obszarami jego zainteresowań zawodowych są dydaktyka logiki i podstawy matematyki oraz interdyscyplinarność w nauczaniu matematyki. Prywatnie pasjonuje się szachami – jest sędzią i instruktorem szachowym oraz członkiem zarządu Małopolskiego Związku Szachowego.