Opis warsztatu:
Jak obliczyć pole? Wystarczy policzyć „kratki”, z których składa się figura. A jeśli niektóre kratki są niepełne? Do akcji wkraczają nożyczki! W czasie warsztatu zaprezentuję konkretne pomysły na aktywne odkrywanie z uczniami wzorów na pole figur – od prostokąta, przez trójkąty i czworokąty, aż po koło! Zaangażowanie uczniów i radość tworzenia gwarantują głębokie zrozumienie i utrwalenie tematu na długi czas. Nie zabraknie też łamigłówek z polami w roli głównej, idealnych dla matematycznych talentów.
Prowadząca o sobie:
Doktor nauk matematycznych, nauczycielka z doświadczeniem od szkoły podstawowej po liceum, od uczniów z trudnościami po olimpijczyków, od stolicy po Boguchwałę pod Rzeszowem. Członkini komitetu okręgowego Olimpiady Matematycznej. Autorka bloga „Ekspedycja Matematyczna”. Działa w Stowarzyszeniu Edukacji Matematycznej.
Wierzę, że matematyki można dotknąć, dogłębnie zrozumieć (i to na bardzo wczesnym etapie nauki) i zachwycić się jej pięknem. Wszystko dzięki pomocom metodycznym (w ogromnej części zaczerpniętych z pedagogiki Montessori i twórczo rozwiniętych), które stanowią pomost między konkretem i abstrakcją.