Przejdź do treści

Umiem bo rozumiem.

Opis warsztatów:

Nauczanie matematyki nie powinno być tylko ćwiczeniem algorytmów, ale pokazywaniem źródła, wyjaśnieniem sensu, nauką rozumowania…
Łatwo takie zdanie powiedzieć – dużo trudniej wprowadzić w codzienną, szkolną rzeczywistość.
Pracujemy z różnymi dziećmi – różne mają potrzeby, możliwości i oczekiwania. Na różne sposoby musimy więc próbować do niech trafić.
Podczas zajęć pokażę jak niektóre zagadnienia próbuję uczniom wytłumaczyć zanim wprowadzę algorytm, schemat działania. Opowiem o budowaniu liczb z klocków systemu dziesiętnego oraz jak przez konkretne działania – rozcinanie kół – tłumaczę odejmowanie ułamków zwykłych.
Podczas warsztatów podzielę się też kilkoma sprawdzonymi pomysłami, które pozwalają w prosty sposób nieco uatrakcyjnić lekcje matematyki i sprawić, że uczniowie z większym zaangażowaniem przystępują do działania.
Popracujemy nieco w grupach, zagramy w grę, rozwiążemy kilka zadań i sprawdzimy co kryje się pod zdrapkami… Mam nadzieję, że uda nam się aktywnie spędzić czas z matematyką w roli głównej.

Prowadzący o sobie:

Magdalena Glac

Uczę matematyki już 20 lat, ale też cały czas uczę się jej uczyć 🙂 Lubię pracę z dziećmi, a że jest ona sporym wyzwaniem wciąż szukam inspiracji i próbuję nowych rozwiązań. Pracuję w Szkole Podstawowej Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie. Jestem członkiem Bielskiego Oddziału SNM, a przez ostatnie trzy lata starałam się aktywnie działać w Zarządzie Głównym SNM.