Przejdź do treści

Tomasz Mostowski: Rozmowa z AI: ChatGPT jako narzędzie dydaktyczne

Opis wykładu:

W prezentacji zademonstruję, w jaki sposób nauczyciele matematyki mogą efektywnie wykorzystywać ChatGPT, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązywania zadań matematycznych na poziomie matury rozszerzonej. Głównym celem jest podkreślenie, jak człowiek może efektywnie komunikować się z maszyną, wykorzystując AI do rozwiązywania problemów matematycznych.

Podczas wykładu omówię zasady tworzenia efektywnych promptów, ograniczenia i potencjalne zagrożenia związane z korzystaniem z ChatGPT. Kluczowym elementem będą praktyczne przykłady, które zilustrują, jak nauczyciele i uczniowie mogą korzystać z innowacyjnych rozwiązań opartych na AI. Dodatkowo, zamiarem prezentacji jest wyposażenie nauczycieli w umiejętności rozmawiania ze swoimi uczniami o wykorzystaniu ChatGPT jako pomocy naukowej, co staje się istotnym uzupełnieniem nowoczesnych metod dydaktycznych.

Prowadzący o sobie:

Grafik komputerowy z ponad piętnastoletnim doświadczeniem oraz innowator w agencji PR „38content communication”. Jego pasja do technologii i innowacji skupia się przede wszystkim na wykorzystaniu generatywnej AI w marketingu. Zafascynowany możliwościami, jakie nowe technologie oferują organizacjom.
Jako twórca szkoleń, skupił się na wykorzystaniu ChatGPT w codziennej pracy. Prowadził warsztaty z tworzenia grafik przy użyciu AI. Autor szkolenia z korzystania z ChatGPT dla nauczycieli.
Podczas konferencji dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wykorzystania AI w nauczaniu matematyki, eksplorując zarówno jej możliwości, jak i potencjalne zagrożenia. Prezentuje, jak nauczyciele i uczniowie mogą efektywnie rozmawiać z AI, wykorzystując ją jako narzędzie wspierające proces edukacyjny.
Posiada tytuł magistra socjologii oraz ukończył studia podyplomowe z zakresu User Experience Design i Marketingu Internetowego. Aktualnie słuchacz na studiach podyplomowych na kierunku „Biznes.ai: zarządzanie projektami sztucznej inteligencji”.