Opis warsztatu:
Rozwój technologiczny przynosi nam nieustannie nowe narzędzia, które możemy stosować podczas lekcji. Od kalkulatorów, przez aplikacje na smartfony, Geogebrę, WolframAlpha po ChatGPT. Ich obecność w klasie wiąże się z nadzieją na ciekawsze lekcje i efektywniejsze przekazywanie wiedzy, ale też z obawą o nierównomierny rozwój istotnych z perspektywy systemu edukacji kompetencji, o nadmierne poleganie na urządzeniach zewnętrznych i ekspozycję na technologię, jak też o właściwe przygotowanie do egzaminów oraz dalszego nauczania na poziomie akademickim. Podczas warsztatu omówię i zaprezentuję każde z najpopularniejszych rozwiązań skupiając się na jego wadach i zaletach z perspektywy nauczyciela. Podpowiem w jakich okolicznościach warto po nie sięgnąć, które wykorzystać/wybrać, a które w mojej opinii będzie stratą cennego czasu jaki mamy poświęcić uczniom lub przygotowaniu do zajęć z nimi.
Prowadzący o sobie:
nauczyciel matematyki i zastępca dyrektora X LO w Toruniu. Pełni funkcje przewodniczącego zespołu matematycznego w Toruńskiej Szkole Ćwiczeń oraz jest edukatorem w ramach Kujawsko-Pomorskiego E-Szkoły. Jest długoletnim egzaminatorem maturalnym, autorem podręczników szkolnych podręczników do gimnazjum, jak i podręczników do klasy 7-8 szkoły podstawowej. Jest autorem licznych zbiorów przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego, egzaminu ósmoklasisty oraz do matury na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym.