Przejdź do treści

Szukanie reguł, dowodzenie, wykazywanie i argumentowanie, czyli rozwijanie matematycznego myślenia uczniów szkoły podstawowej

Opis warsztatów:

Chciałabym się podzielić wypracowanymi przeze mnie sposobami, które służą rozwijaniu umiejętności uczniów w zakresie odkrywania prawidłowości oraz doskonalenia umiejętności rozumowania i argumentacji. Są to bardzo ważne kompetencje, dlatego już od wczesnych klas szkoły podstawowej musimy stwarzać sytuacje do samodzielnych odkryć. Dostrzeganie prawidłowości, argumentowanie i rozumowanie sprawdzane jest także na egzaminie ósmoklasisty.

Prowadzący o sobie:

Beata Zgoła

Jestem dyplomowaną nauczycielką matematyki, egzaminatorem CKE, ambasadorką ZłotegoNauczyciela. Wierzę, że edukacja to coś więcej niż tylko przekazywanie wiedzy – to inspirowanie do odkrywania, zadawania pytań i wspólnego rozwiązywania problemów.
Z pasji do matematyki założyłam blog i fanpage MATMISTRZ, w którym dzielę się swoim doświadczeniem z innymi nauczycielami