Opis warsztatu:
Pokolenie Zet komunikuje się w inny sposób, niż pokolenia wcześniejsze. Natychmiastowy dostęp do informacji, stały kontakt poprzez smartfony, nieustanne wysyłanie wiadomości i sprawdzanie powiadomień to niektóre z czynników kształtujących funkcjonowanie uczniów. Ucząc, powinniśmy uwzględniać wszystkie z nich, znać język swoich uczniów i umieć się z nimi komunikować. Nowa zasada trzech Zet: Zrozum, Zastosuj, Zapamiętaj ma na celu wprowadzenie uczniów w proces świadomego kształcenia matematycznego uwzględniając ich potrzeby, przyzwyczajenia i możliwości. Na warsztacie przedstawione zostanie podejście do zadań maturalnych, które odwołuje się najpierw do posiadanej uczniowskiej intuicji. Pozwoli to uczniowi zrozumieć problem oraz nazwać swoje trudności poprzez sterowane przez nauczyciela działania. Po zrozumieniu następuje zastosowanie – rozwiązanie danego zadania, samodzielna praca, w której uczeń będzie dostrzegał strategię i znał cel działań. Na koniec aktywności podsumowujące, spojrzenie na całe zadanie w szerszym kontekście i analizowanie matematycznych analogii oraz dyskusja nad wykorzystaniem zadania w innych matematycznych problemach.