Przejdź do treści

Studenci Nauczycielom – Matematyk nie ma nic na sumieniu… czy aby na pewno? O matematycznym śledztwie, czyli jak zmotywować uczniów do aktywnego udziału w lekcji.

Opis wystąpienia:

Choć tradycyjne formy lekcji służąca nam od wielu lat i z pewnością mają swoje miejsce w edukacji, warto czasami oderwać się od szkolnej ławki i spojrzeć na matematykę z innej perspektywy. Podczas warsztatów przedstawimy Państwu naszą interpretację „matematycznego biura śledczego”, które pozwala uczniom odkrywać matematykę w sposób bardziej angażujący i twórczy. Podzielimy się z Państwem naszym doświadczeniem, pokazując, w jaki sposób wdrażaliśmy metodę, z jakimi wyzwaniami się spotykaliśmy oraz jakie wnioski wyciągnęliśmy. Jak doskonale wiemy, nasza praca ma na celu przede wszystkim dobro uczniów, dlatego nie sposób ich tutaj pominąć. Skupimy się więc na doświadczeniach tych, którzy mieli okazję wziąć udział w zorganizowanych przez nas lekcjach matematyki.

W drugiej części warsztatów zaprosimy Państwa do wcielenia się w rolę uczniów, biorąc udział w przygotowanej przez nas krótkiej prezentacji metody, aby na własnej skórze doświadczyć jej formy i zaangażowania, które mamy nadzieję staną się inspiracją w pracy z własnymi uczniami.

Prowadzący:

Dorota Handzlik, Mateusz Kramarczyk, Anna Żydek