Opis warsztatów:
Nowoczesne podejścia do nauczania akcentują rolę szerszego podejścia do rozwijanych kompetencji, wykraczających poza wiedzę i umiejętności związane z danym przedmiotem. Jednocześnie, współczesne wyzwania wymagają wzmacniania umiejętności komunikacji, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, pracy w zespołach, jak i regulacji emocji.
Podczas warsztatu zastanowimy się w jaki sposób nauczanie matematyki może wzmacniać kompetencje społeczne i emocjonalne takie jak wytrwałość w dążeniu do celu, rozwiązywanie problemów, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i regulowanie stresu, wzmacnianie pozytywnego nastawienia. Ale porozmawiamy również o tym, w jaki sposób rozwijać w sobie kompetencje społeczne i emocjonalne by zachęcać do uczenia się matematyki i otwierać na sytuacje będące wyzwaniem dla części uczniów i uczennic.
Będziemy bazować na założeniach amerykańskiego programu Social and Emotional Learning, oraz naszym autorskim projekcie wzmacniania empatii i inteligencji emocjonalnej – Szkole Życzliwej Wyobraźni. W trakcie warsztatu zaakcentujemy rolę uczenia się przez doświadczenie, stosowanie aktywnych metod oraz modelowania. Spróbujemy również określić katalog potrzeb społecznych i emocjonalnych, jak i sposobów ich zaspokajania by wzmacniać dobrostan nauczycieli i nauczycielek.
Prowadzący o sobie:
Łukasz Szewczyk
Certyfikowany trener (NGO Trainers’ Association) z doświadczeniem pracy zarówno w organizacjach pozarządowych, jako nauczyciel akademicki Uniwersytetu Warszawskiego, jak i w produkcji filmowej. W trakcie pracy w bardzo różnych środowiskach, przez kilka lat badał i rozwijał możliwość pracy warsztatowej nad empatycznym postrzeganiem. Efektem tych prac jest autorski model wzmacniania empatii poznawczej praktykowany przez niego w pracy z młodzieżą i dorosłymi.
Zawodowo współtworzył wiele projektów edukacyjnych na szczeblu międzynarodowym. Prezes Stowarzyszenia Pracownia Filmowa COTOPAXI oraz twórca Szkoły Życzliwej Wyobraźni.