Opis wykładu:
Celem warsztatów jest wyposażenie nauczycieli matematyki w szkole podstawowej w skuteczne narzędzia do motywowania i doceniania uczniów, z dala od tradycyjnych ocen cyfrowych. Program warsztatów będzie zawierał wprowadzenie do alternatywnego systemu doceniania, przegląd różnych metod doceniania postępów uczniów, skupienie na podejściu indywidualnym i konstruktywnej informacji zwrotnej.
Bezocenowe sprawdziany: Jak przeprowadzać sprawdziany, które skupiają się na zrozumieniu i umiejętnościach, a nie tylko na wynikach.
Metoda Crashtestu na lekcji: Praktyczne zastosowanie metody „crashtestu” polegającej na bezpiecznym testowaniu i eksplorowaniu błędów w celu lepszego zrozumienia matematyki.
System „Punkty za zaangażowanie”: Tworzenie systemu punktowego, który nagradza uczniów za aktywny udział w lekcji, zadawanie pytań, współpracę i twórcze myślenie.
Screencasty jako narzędzie edukacyjne: Nauka tworzenia i wykorzystywania screencastów (nagrań ekranu) jako zasobu dydaktycznego dla uczniów, w tym instrukcje krok po kroku i przykłady.
Podczas warsztatów nauczyciele zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do tworzenia bardziej angażującego i motywującego środowiska klasowego, które przyczynia się do lepszego zrozumienia matematyki przez uczniów i rozwija ich kompetencje poza ocenami.
Prowadzący o sobie:
Robert Baca – nauczyciel mianowany i wicedyrektor ds. innowacji w Szkole Podstawowej Pro Futuro nr 61 w Blizne Łaszczyńskiego. Jest laureatem wielu nagród, w tym m.in. zdobył pierwsze miejsce w konkursie „Kierunek innowacja” organizowanym przez MEN. Jest prelegentem podczas wielu konferencji i szkoleń dla nauczycieli. Od 2022 roku współpracuje z Firmą Edukacyjno-Wydawniczą ELITMAT przy realizacji projektu MATma2 organizowanego wraz z Fundacją Empiria i Wiedza powołaną przez BGK, obejmującego wsparciem w przygotowaniach do egzaminu ósmoklasisty uczniów z sześciu województw w Polsce, a także ich nauczycieli.