Przejdź do treści

Piotr Piskorski: Czy warto zaprzyjaźnić się z kalkulatorem (naukowym)?

Opis warsztatu:

Kalkulator naukowy tylnymi drzwiami szedł o szkół. Jego używanie jest „obowiązkowe” podczas matury z fizyki i chemii. Dlatego stajemy przed pytaniem: oswoić go i zaprzyjaźnić się z nim, czy udawać że kalkulatorów nie ma, a nawet są szkodliwe. Proponuję zaakceptować, zaprzyjaźnić się z nim i stosować tam, gdzie przyniesie nam korzyści.
Na warsztacie zaproponuję kilka sytuacji, w których stosowanie kalkulatora naukowego może ułatwić poznanie i stosowanie matematyki.

Prowadzący o sobie:

nauczyciel matematyki. wicedyrektor d/s Liceum Zespołu Szkół STO na
Bemowie w Warszawie. Członek założyciel Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Na wydziale pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi pracownię metodyki matematyki. Autor artykułów nt. nauczania matematyki, współautor podręczników do matematyki, autor scenariuszy do filmów edukacyjnych oraz gier dydaktycznych.
Pomysłodawca i organizator akcji promujących matematykę: debat w ramach
Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i Polskiego Towarzystwa Matematycznego, ogólnopolskich konkursów „Policzmy na kalkulatorze”, „Matematyczne Kamery”. Entuzjasta pokazywania użyteczności matematyki w otaczającym świecie i tłumaczenia różnych zjawisk dzięki używaniu matematyki, dzielący się swoimi pomysłami, przemyśleniami i doświadczeniem w serii tekstów „Okiem matematyka” oraz podczas warsztatów metodycznych dla nauczycieli.