Opis warsztatu:
Podamy przykłady z różnych poziomów nauczania matematyki jak prowokować i zachęcać uczniów do logicznego myślenia i polubienia matematyki. Zatem Inspiruj + Doświadczaj + Szukaj + Myśl + Uogólniaj ze swoimi uczniami. Rozwijanie krytycznego myślenia uczniów stało się jednym z głównych celów na lekcjach matematyki w obecnych czasach.
Prowadzący o sobie:
Piotr Nodzyński: „Nauczyciel, egzaminator OKE w Gdańsku, doświadczenie w pracy na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Autor i współautor wielu książek do nauczania matematyki na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Wieloletni doradca metodyczny na poziomie gimnazjum i szkoły podstawowej w KP CEN w Toruniu oraz TODiDN w Toruniu. Były nauczyciel w Uniwersyteckim Liceum Ogólnokształcącym w Toruniu. Członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, członek Towarzystwa Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych, członek Komitetu Organizacyjnego Międzynarodowego Konkursu „Kangur Matematyczny”. Właściciel Wydawnictwa „Aksjomat” specjalizującego się w wydawaniu książek z matematyki, a obecnie jestem jeszcze pracującym nauczycielem matematyki i emerytem.”
Tomasz Masłowski: Nauczyciel, egzaminator OKE w Gdańsku (weryfikator Zespołu Egzaminatorów na egzaminie maturalnym). Wicedyrektor X LO im. prof. Stefana Banacha w Toruniu. Członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Autor i współautor wielu książek i podręczników do nauczania matematyki na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym.
Autor artykułów w „Matematyce – czasopismo dla nauczycieli”. Organizator Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego im. prof. Stefana Banacha. Lider matematyki w unijnym projekcie „Toruńska szkoła ćwiczeń dla województwa kujawsko-pomorskiego”.”