Przejdź do treści

Piotr Gumienny: Matematyka z nieco wyższego poziomu liceum. Czy da się i czy warto uczyć Matematyki przez duże „M”?

Opis wykładu:

Czasami zadaję sobie pytanie: czy my uczymy w szkole Matematyki przez duże „M”, czy matematyki przez małe „m”?
Czy uczymy a raczej prowadzimy ucznia w świat odkrywania, dociekliwości, ciekawości, kreatywności, myślenia matematycznego, logicznego i krytycznego, czy uczymy wzorów, schematów, szablonów i algorytmów?
Moja nieodkrywcza refleksja jest taka, że zdecydowanie – niestety – uczymy tej „małej” matematyki, bo tak łatwiej i prościej, bo tak wolą uczniowie (rodzice), no i niestety tego wymaga CKE na egzaminie maturalnym (to temat na oddzielną bajkę). Na zajęciach opowiem i pokażę w jaki sposób i jakimi zadaniami staram się wplatać w lekcje Matematykę przez duże „M”.

Prowadzący o sobie:

Matematyka to moja pasja. Jestem nauczycielem dyplomowanym z 35 letnim doświadczeniem w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole średniej. Jestem współtwórcą Ligi Matematycznej w Słupsku. Uczestniczyłem i byłem prelegentem na kilkudziesięciu konferencjach o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Lubię stosować niekonwencjonalne i nietypowe rozwiązania na lekcjach. Od 10 lat współpracuję z Oficyną Pazdro.