Opis warsztatu:
Zajęcia mają na celu przedstawienie możliwej dalszej ścieżki kształcenia dla uczniów, jakim
jest psychologia – jeden z najpopularniejszych kierunków studiów w Polsce. W czasie zajęć chciałbym
przybliżyć słuchaczom, jak wygląda studiowanie ”nauki pogranicza”, którą jest psychologia,
szczególnie wskazać na obszary przeznaczone dla osób zafascynowanych matematyką.
Mam zamiar przedstawić najistotniejsze obszary matematyki wykorzystywane w psychometrii;
pokazać możliwe ścieżki kariery po samych studiach psychologicznych (skupione głównie na pracy
obejmującej tworzenia narzędzi używanych w psychologii). Następnie chciałbym pokazać, jak istotne
jest połączenie matematyki i wiedzy z obszaru psychologii w tworzeniu sztucznej inteligencji –
szczególnie poprzez przedstawienie interdyscyplinarnej dziedziny nauki jaką jest kognitywistyka i jak
w dużym uproszczeniu jesteśmy w stanie tworzyć bardziej „ludzką” sztuczną inteligencję.
Prowadzący o sobie:
Patryk Uršnik, 21 letni student trzeciego roku psychologii stosowanej na Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wśród zainteresowań naukowych można wymienić obszary neuropsychologii, neurobiologii, stosowanej analizy zachowania, psychometrii oraz
kognitywistyki. Poza zainteresowaniami typowo naukowymi, lubię grać w szachy.