Przejdź do treści

O tym, jak grając jednocześnie rozwiązywać zadania – gry i łamigłówki jako sposób na budowanie motywacji i odkrywanie potencjału każdego ucznia

Opis warsztatów:

Podczas spotkania zaprezentuję, jak wykorzystywać gry i zabawy na lekcjach matematyki, by angażować uczniów i wywoływać emocje, które zwiększają motywację do nauki. Gry na lekcjach matematyki pozwalają dotrzeć także do uczniów, którzy nie przepadają za tym przedmiotem lub czują się mniej pewnie wobec tradycyjnych metod nauczania. Dzięki nim tworzymy środowisko, które umożliwia każdemu aktywny udział i odkrywanie własnych możliwości. Przedstawię także metody angażowania uczniów w konkursy oparte na łamigłówkach, które pomagają odkryć potencjał tych, którzy wcześniej nie mieli odwagi wziąć w nich udziału. Pokażę, jak tworzyć takie zadania i skąd czerpać inspirację, aby nauka matematyki była atrakcyjna i dostępna dla wszystkich.

Prowadzący o sobie:

Agata Józefowicz

Nauczycielka matematyki i informatyki w szkole podstawowej. Od roku doradczyni metodyczna nauczycieli matematyki dla szkół podstawowych w ODN w Poznaniu.​ Entuzjastka wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji. Posiad tytuł Microsoft Innovative Educator Expert od 2020 r. oraz Microsoft Innovative Educator Fellow 2024-2025. Autorka wielu konkursów szkolnych, gminnych a także Gimnazjalnej Olimpiady Matematyczno-Informatycznej o zasięgu wojewódzkim. Autorka programów autorskich i innowacji pedagogicznych. ​ Stale poszukuje nowych rozwiązań, metod, dokształca się, zdobywa wiedzę i nowe umiejętności. Praca daje jej ogromną satysfakcję. Lubi podejmować wyzwania, mierzyć się z nimi.​