Przejdź do treści

O możliwej roli tabel w prowadzeniu różnych rozumowań czyli kilka pomocnych trików pracy z tabelami w kalkulatorze naukowym

Opis warsztatów:

Zbieranie danych, porządkowanie ich i wnioskowanie na ich podstawie to silne narzędzie matematyki i innych nauk ścisłych. Jednak w warunkach szkolnej lekcji są to czynności czasochłonne. Kalkulatory naukowe pomagają okiełznać dane i mogą pomóc we wnioskowaniu, prognozowaniu i przewidywaniu wyników, a także pomóc w uzasadnianiu hipotez matematycznych. Podczas zajęć nauczymy się stosować funkcje kalkulatora naukowego stworzone do pracy z danymi i poznamy ich możliwe zastosowania. Dzięki nim nie tylko zaoszczędzimy czas podczas lekcji, ale będziemy mogli tworzyć nowe okazje do dostrzegania zależności pomiędzy zjawiskami, liczbami oraz zachęcimy uczniów do wyciągania samodzielnych wniosków.

Prowadzący osobie:

Piotr Piskorski

nauczyciel matematyki. wicedyrektor d/s Liceum Zespołu Szkół STO na
Bemowie w Warszawie. Członek założyciel Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Na wydziale pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego prowadzi pracownię metodyki matematyki. Autor artykułów nt. nauczania matematyki, współautor podręczników do matematyki, autor scenariuszy do filmów edukacyjnych oraz gier dydaktycznych.
Pomysłodawca i organizator akcji promujących matematykę: debat w ramach
Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki i Polskiego Towarzystwa Matematycznego, ogólnopolskich konkursów „Policzmy na kalkulatorze”, „Matematyczne Kamery”. Entuzjasta pokazywania użyteczności matematyki w otaczającym świecie i tłumaczenia różnych zjawisk dzięki używaniu matematyki, dzielący się swoimi pomysłami, przemyśleniami i doświadczeniem w serii tekstów „Okiem matematyka” oraz podczas
warsztatów metodycznych dla nauczycieli.