Opis warsztatów:
Każdy człowiek, a w szczególności Uczeń i będący z Nim, w niemal ciągłej interakcji, Nauczyciel potrzebują akceptacji, zauważenia, wysłuchania, uwzględnienia, docenienia, … Często, dynamika życia szkolnego utrudnia zaopiekowanie ww. potrzeb wszystkich Osób, tworzących społeczność szkolną.
Umiejętność komunikacji jest tzw. kompetencją kluczową, a empatyczna komunikacja oparta na Porozumieniu bez Przemocy (NVC – Nonviolent communication) Marshalla Rosenberga, jest szczególnie polecana w pracy z dziećmi i młodzieżą, gdyż ma bezpośredni wpływ na:
- budowanie relacji z Uczniami, niezbędnej w czasie towarzyszenia im w procesie dydaktyczno-wychowawczym,
- wspieranie Uczniów w nabywaniu i rozwijaniu umiejętności niezbędnych do budowania satysfakcjonujących relacji rówieśniczych,
- budowanie poczucia wpływu na sytuację i branie odpowiedzialności za jej przebieg,
- budowanie kultury dialogu.
Uczestnicy warsztatów, wykorzystując własne sytuacje szkolne, będą konstruowali wypowiedzi w duchu NVC.
Prowadzący o sobie:
Liliana Kortus
Liliana Kortus – dydaktyk matematyki, certyfikowany tutor, nauczyciel akademicki na WMI UAM w Poznaniu. Mediator, psychoedukator, trener umiejętności psychospołecznych, „doradca” w zakresie komunikacji intrapersonalnej i interpersonalnej opartej na NVC Marshalla Rosenberga (Porozumienie bez Przemocy), facylitator Kręgów Naprawczych, certyfikowany realizator „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”.