Opis warsztatu:
Warsztaty „Scratch w matematyce: odkrywanie potencjału interaktywnej edukacji”, to niezwykła okazja dla nauczycieli do zgłębienia potencjału programu Scratch w kontekście nauczania matematyki. Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z interaktywnym i kreatywnym narzędziem, które umożliwia tworzenie gier, animacji i aplikacji edukacyjnych. Dowiedzą się, jak wykorzystać Scratcha do lepszego utrwalania treści matematycznych i angażowania uczniów w proces nauki. Podczas warsztatu zostaną omówione konkretne korzyści płynące z wykorzystania Scratcha w nauczaniu matematyki, w tym rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów i tworzenia wizualnych reprezentacji matematycznych koncepcji. Uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie tworzyć własne projekty związane z przedmiotem szkolnym, jakim jest matematyka, co pozwoli im eksperymentować i dostosować materiały edukacyjne do potrzeb swoich uczniów. Podczas warsztatu będzie okazja do wymiany doświadczeń i pomysłów, aby wspólnie odkrywać, jak Scratch może ożywić lekcje matematyki i uczynić je bardziej atrakcyjnymi dla uczniów.
Prowadząca o sobie:
Nauczycielka matematyki i informatyki oraz zajęć rozwijających kreatywność w Szkole Podstawowej. Absolwentka UAM w Poznaniu na kierunku Nauczanie matematyki i informatyki. Współrealizatorka projektów STEAM oraz eTwinning m.in. Papierowe Pory Roku (https://school-education.ec.europa.eu/en/networking/projects/155750). Entuzjastka aktywizujących metod nauczania oraz wykorzystywania TIK. Prelegentka na konferencjach oraz warsztatach edukacyjnych (m.in. Szkoła Dydaktyki Matematyki). Współorganizatorka konferencji Studencka Konferencja Dydaktyki Matematyki i Informatyki. Była wiceprezeska Koła Naukowego StuDMat oraz przewodnicząca Rady Samorządu Studentów WMiI. W 2021 r. otrzymała nagrodę „Społecznik roku” za aktywną działalność na rzecz środowiska akademickiego. Tworzy materiały dla nauczycieli oraz prowadzi stronę Education by L (https://www.facebook.com/educationbyl/).