Opis warsztatu:
Zajęcia ze znakiem jakości M+: „Trzy w cenie dwóch!” „Pięć w cenie trzech!” – co korzystniejsze, o ile?. Nawet ci dorośli, którzy w szkole nie mieli kłopotów z matematyką mają trudności, gdy trzeba ocenić tego typu informacje zawierające liczby. Potrafią wykonywać działania na ułamkach, potrafią nawet wykonać typowe szkolne obliczenia procentowe, ale gubią się, gdy przyjdzie samemu użyć matematyki do rozwiązania jakiegoś – właściwie nieskomplikowanego – problemu dotyczącego liczb. Oni nie czują liczb, ani tym bardziej ich własności. W czasie warsztatu pokażemy, jak można rozpoznać u naszych uczniów ten defekt, a przede wszystkim, jakimi metodami można wzmacniać u nich czucie liczb. Oprócz problemów matematycznych i aktywności, które można proponować uczniom, pokażemy także kilka różnych sposobów organizacji pracy w klasie podczas lekcji matematyki.
Prowadzący o sobie:
Małgorzata Zambrowska – wyniki badań nauczania matematyki, które prowadziła w Instytucie Badań Edukacyjnych, przekłada na praktykę. Od wielu lat w Stowarzyszeniu „Rozwiń się” Edukacja, Kultura, Sport prowadzi działania propagujące wykorzystanie gier planszowych w nauczaniu matematyki.
Marcin Karpiński – współautor podręczników GWO, prowadził czasopismo „Matematyka w Szkole”, zajmował się badaniami edukacyjnymi (w tym międzynarodowymi – PISA, TIMSS i PIAAC). Wykładowca i tutor w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Jednak przede wszystkim podkreśla, że był i ciągle czuje się nauczycielem.