Przejdź do treści

Kształtowanie wyobraźni przestrzennej u uczniów – ścieżka matematyczno-informatyczno-techniczna (bryłki, puzzle, tangramy, tetris itp.)

Opis warsztatów:

W ramach warsztatów osoby uczestnicy będą mogli rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie planowania i konstruowania i tworzenia bryłek, puzzli, łamigłówek, tangramów i układanek. Poznają metody, techniki, sposoby i narzędzia, które pozwalają w prosty sposób planować i tworzyć w ramach zajęć lekcyjnych różnorodne obiekty przestrzenne i z ich pomocą kształtować wyobraźnię przestrzenną uczniów. Dzięki temu co sami podczas lekcji zaplanują, wykonają i złożą, zdecydowanie więcej zapamiętają. Zostaną zaprezentowane różne rozwiązania, które, które mogą być zastosowane w procesie nauczania matematyki.

Prowadzący o sobie:

Waldemar Zaborski – nauczyciel dyplomowany, konsultant, edukator MEN – kwalifikacje w zakresie nauczania techniki i wychowania komunikacyjnego, informatyki i technologii informacyjnej oraz edukacji dla bezpieczeństwa i bhp. Prelegent wielu konferencji, seminariów oraz warsztatów dla nauczycieli. Trener kompetencji cyfrowych i programu Działanie przeciw wykluczeniu cyfrowemu 50 + – Polska Cyfrowa Równych Szans oraz Morze Cyfrowych Kompetencji, edukator Bezpieczeństwa Cyfrowego i Latarnik Polski Cyfrowej, a także Programu Zaprogramuj Przyszłość. Autor i realizator wielu działań w zakresie rozwijania umiejętności politechnicznych oraz bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym. Propagator nowoczesnych metod nauczania i uczenia się oraz wykorzystania nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań w nauczaniu przedmiotowym, w podnoszeniu jakości pracy nauczyciela i szkoły oraz rozwoju uczniów poprzez personalizację edukacji dzieci i dorosłych. Ciągle poszukujący nowych niekonwencjonalnych rozwiązań, które mogą zaciekawić uczniów w zakresie edukacji politechnicznej oraz dążący do poprawy istniejących lub wdrożenia nowych rozwiązań w procesie kształcenia przez zastosowanie innowacyjnych działań programowych, metodycznych i organizacyjnych, których nadrzędnym celem jest rozwijanie kompetencji uczniów. Propagator edukacji STEAM przez zastosowanie wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych i matematyki, nauki przez działanie, projektowanie, programowanie, majsterkowanie i budowanie, ale też testowanie oraz modyfikację, dobieranie i wykorzystywanie nowoczesnych technologii w zależności od celów działania.