Przejdź do treści

„Kilka rzeczy o zadaniach maturalnych i ich ocenianiu”

Opis warsztatów:

Porozmawiamy o typowych zadaniach maturalnych. Podamy
przykłady zadań „nowego typu” jakie mogą być w arkuszu na poziomie podstawowym i
rozszerzonym. Wskażemy na niektóre błędy jakie popełniają zdający, a które mogą zaważyć
na zdawalności egzaminu maturalnego. Porozmawiamy jak w każdym zadaniu uczeń może
powalczyć o wyższą punktację, czyli kilka wskazówek na egzaminacyjny sukces. Pokażemy
typy zadań maturalnych , ale podzielonych zupełnie inaczej: zadania których, nie trzeba
rozwiązywać; zadania zamknięte to nie loteria; zadania, w których wystarczą podstawowe
wiadomości; zadania, w których warto czytać treść do końca; zadania, w których warto
wiedzieć co rozwiązujemy; zadania, których rozwiązanie można odgadnąć; zadania, które
można rozwiązać metodą prób i błędów; zadania, w których warto iść na piechotę; zadania,
w których zapominamy o pełnej argumentacji; zadania, w których popełniamy proste błędy;
zadania, w których pomijamy ważne wyjaśnienia; zadania trudne, których na maturze już nie ma.

Prowadzący o sobie:

Witold Stachnik – matematyk (absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego), wydawca (współwłaściciel Wydawnictwa Szkolnego OMEGA), egzaminator egzaminu maturalnego z matematyki od 1999 roku, członek Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Od 1992 roku zajmuje się tematyką zadań maturalnych i jest autorem wielu zbiorów zadań z matematyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Brydżysta, kolekcjoner, kibic sportowy, pasjonat książek (zakochany w „Mistrzu i Małgorzacie”), wielbiciel dobrej muzyki. Kocha kino i jest zapalonym fotografem. Wyznawca zasady Leszka Kołakowskiego – Po pierwsze przyjaciele…