Opis warsztatu:
Proces oceniania jest niezwykle trudny zarówno dla oceniających jak i ocenianych. Co zrobić, aby najobiektywniej zdiagnozować poziom wiedzy i umiejętności uczniów, w tym tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Jakie błędy popełniamy najczęściej w procesie ustalania ocen? W jaki sposób przepisy prawa oświatowego determinują sposoby oceniania? Na te i inne pytania, postaram się odpowiedzieć, zapraszając uczestników warsztatów do pochylnia się nad zagadnieniem oceniania.
Prowadząca o sobie:
Od ponad 25 lat pracuje z uczniami, którzy wymagają specjalnych metod oddziaływania pedagogicznego. Jest dyplomowanym matematykiem i pedagogiem specjalnym jednocześnie. Od lat wspiera nauczycieli oraz kadry kierownicze oświaty z całej Polski, w zakresie pracy z uczniami ze SPE. Będąc trenerem, najbardziej ceni sobie bezpośredni kontakt z nauczycielem oraz formy spotkań warsztatowych, które stwarzają warunki do aktywnej i bezpośredniej wymiany myśli, doświadczeń i przekonań. Prowadzi również spotkania edukacyjne dla nauczycieli oraz studentów studiów podyplomowych w przestrzeni cyfrowej. Jest współautorką licznych publikacji m.in. dla Ośrodka Rozwoju Edukacji tj. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie edukacji w świetle nowych przepisów prawa oświatowego oraz Model pracy z uczniem zdolnym. Interesują ją zagadnienia związane z ocenianiem oraz neurodydaktyką i skutecznym wykorzystywaniem wiedzy z zakresu neuronauk w celu usprawniania procesu kształcenia. Mottem trenerskim są słowa Wayne Dyer „Kiedy zmienisz sposób w jaki patrzysz na rzeczy, rzeczy, na które patrzysz, zmienią się”.