Przejdź do treści

Karol Sieńkowski: Gramy czy liczymy? Spojrzenie na rachunki przez pryzmat metody Yupana Inka Tawa Pukllay

Opis warsztatu:

Podczas zajęć uczestnicy poznają metodę dodawania w formie gry na yupanie – liczydle Inków. Metoda świetnie nadaje się do prowadzenia dzieci po świecie liczb wielocyfrowych. Pomaga zrozumieć układ dziesiętny a dzieciom z trudnościami w nauce umożliwia aktywność rachunkową na lekcjach matematyki. Metoda jest łatwa, w formie łamigłówki, gry.

Prowadzący o sobie:

Jestem nauczycielem, instruktorem sorobanu metodą Ishido-Shiki, egzaminatorem Soroban Fundation of Japan, instruktorem i egzaminatorem Asociación Yupanki w Peru, autorem książek popularyzujących soroban i japońską arytmetykę mentalną z jego użyciem, autorem zestawu edukacyjnego do rachowania metodą Yupana Inka Tawa Pukllay, członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Prowadzę Akademię Sorobanu, w której uczymy japońskiej arytmetyki mentalnej metodą Ishido-Shiki.