Opis warsztatu:
Pięć ostatnich edycji egzaminu ósmoklasisty i szósta, która przed nami, są obciążone w mniejszym lub większym stopniu skutkami zmian wprowadzonych w okresie pandemii COVID. Zgodnie z deklaracjami ministerstwa, od roku 2025 egzamin w zakresie treści będzie obejmował znów całą podstawę programową. Na spotkaniu przypomniany zostanie wykaz najważniejszych umiejętności, które są w tym dokumencie, ale były wyłączone z zakresu kompetencji badanych na E8. Omówione zostaną także przykładowe zadania z tego zakresu, między innymi takie, które pojawiły się na egzaminach 2019 i 2020 lub w publikacjach anonsujących egzamin ósmoklasisty w nowej formule. Zastanowimy się wspólnie, jak utrudnienia covidowe mogły wpłynąć na obecny poziom opanowania tej wiedzy i co warto zrobić, aby umiejętności z pełnej podstawy programowej były do egzaminu w 2025 roku należycie opanowane.
Prowadzący o sobie:
Autor podręczników i publikacji około podręcznikowych oraz publikacji wspierających przygotowania do egzaminów. Doświadczony nauczyciel i doradca metodyczny. Egzaminator egzaminu ósmoklasisty i matury. Autor i prowadzący warsztaty z dydaktyki matematyki.