Opis warsztatów:
Na początku zajęć uczestnicy będą mogli doświadczyć trudności które towarzyszą uczniom z opiniami i orzeczeniami na lekcjach matematyki. Następnie zdefiniują problemy, które doświadczyli i spróbują ocenić swoje prace. Zajęcia zakończą się wypracowaniem odpowiednich sposobów dostosowania treści i lekcji oraz oceniania przez pryzmat przeżytych doświadczeń. Warsztaty mają na celu przybliżenie funkcjonowania uczniów z różnymi zaburzeniami i niepełnosprawnością. Zrozumienie postrzegania świata przez takie osoby oraz zidentyfikowania trudności i potrzeb szkolnych uczniów z różnymi dysfunkcjami.
Prowadzący o sobie:
Weronika Dwojakowska
Nauczycielka konsultantka do spraw pedagogiki specjalnej w Zachodniopomorskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Lider Edukacji Włączającej w województwie zachodniopomorskim.
Wykładowca, pracownik Instytutu Pedagogiki na Uniwersytecie Szczecińskim.
Autor, współautor, koordynator programów unijnych związanych z dostępnością, komunikacją i terapią dzieci z niepełnosprawnością. Lider zespołu do spraw dostępności w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Tanowie.
Nauczycielka dyplomowany z 14-letnim doświadczeniem pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami i autyzmem, na różnych poziomach edukacji (przedszkole, szkoła podstawowa, internat) w różnych placówkach oświatowych (szkoła specjalna, szkoła ogólnodostępna, przedszkole).
W ramach praktyki zawodowej współpracuje z rodzicami, prowadzi szkolenia, warsztaty i konsultacje indywidualne.
Terapeutka: behawioralna dzieci ze spektrum autyzmu, integracji sensorycznej, alternatywnych metod komunikacji, terapii ręki, trener umiejętności społecznych, konsultant drugiego stopnia c-eye.
Autorka innowacji pedagogicznych i artykułów w Zachodniopomorskim Dwumiesięczniku Oświatowym „Refleksje”.