Opis warsztatów:
Zajęcia ze znakiem jakości M+. W trakcie warsztatów przedstawimy krótką charakterystykę przyczyn trudności w uczeniu się matematyki oraz opowiemy o czynnikach emocjonalnych i społecznych, które sprzyjają procesowi terapeutycznemu. Autorka omówi zasady dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia z rozpoznaną dyskalkulią oraz organizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych. Zaprezentowane zostaną metody pracy z uczniem z dyskalkulią i z innymi trudnościami w uczeniu się matematyki, a także pomoce dydaktyczne, które wspierają ucznia w procesie edukacyjnym, stymulują rozwój umiejętności matematycznych oraz usprawniają zaburzone funkcje (przykłady gier i zabaw rozwijających kompetencje matematyczne, różnorodne rekwizyty do nauki matematyki).
Prowadzący osobie:

Małgorzata Gołębiowska – nauczycielka matematyki, terapeutka pedagogiczna i egzaminatorka EO i EM (w tym egzaminu maturalnego zdających ze stwierdzoną dyskalkulią). Autorka projektów interdyscyplinarnych, indywidualnych programów rozwoju/programów nauki i innowacji pedagogicznych. Ukończyła liczne kursy doskonalące, w tym Letnią Akademię Diagnozy, Terapii i Edukacji Matematycznej, dzięki czemu uzyskała tytuł specjalisty w tej dziedzinie.