Opis warsztatów:
Warsztat rozpocznę przedstawieniem rozwiązań, jakie my – nauczyciele matematyki możemy zastosować, aby zmniejszać lęk przed matematyką u naszych uczniów. Spróbujemy uświadomić sobie czynniki, które są bezpośrednio związane z nami i które mogą przyczyniać się do zwiększenia lęku u naszych uczniów. Następnie w oparciu o prawdziwe narzędzie diagnostyczne do badania lęku przed matematyką stworzymy mini kwestionariusz (3-4 pytania), który pozwoli nam stwierdzić z większym prawdopodobieństwem, czy nasz uczeń boryka się z wysokim lękiem przed matematyką. Zmierzymy się także z studiami przypadku i spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co my, jako nauczyciele możemy zrobić, aby zmniejszyć lęk przed matematyką u danej osoby. Jeśli czas pozwoli, omówimy też przypadki z Państwa praktyki i wspólnie zastanowimy się nad działaniami, które moglibyśmy podjąć.
Prowadzący o sobie:
Justyna Stanowska-Petera
Przede wszystkim identyfikuję się jako nauczycielka matematyki i egzaminator maturalny, ale jestem także psychologiem, który stara się wykorzystywać swoją wiedzę, aby być lepszym nauczycielem i człowiekiem. Nauczam w łódzkim liceum ogólnokształcącym i prowadzę własną działalność edukacyjną.