Przejdź do treści

Dyskalkulia – perspektywa nauczyciela matematyki i psychologa

Opis wykładu:

Podczas wykładu omówię, czym jest dyskalkulia i przedstawię wybrane wyniki badań, które dotyczą tego zagadnienia. Opowiem, co powinno nas zaniepokoić w matematycznym funkcjonowaniu naszych uczniów oraz jakie kroki warto byłoby podjąć, aby zweryfikować swoje przypuszczenia. Opowiem także o pracy indywidualnej z osobami z diagnozą dyskalkulii, czerpiąc przede wszystkim ze swoich doświadczeń. Ponadto przedstawię wypowiedzi moich uczniów z diagnozą dyskalkulii. Specjalnie na potrzeby tego wykładu postanowili opowiedzieć, jak wspominają swoje doświadczenia z matematyką i co dała im diagnoza.

Prowadzący o sobie:

Justyna Stanowska-Petera.

Przede wszystkim identyfikuję się jako nauczycielka matematyki i egzaminator maturalny, ale jestem także psychologiem, który stara się wykorzystywać swoją wiedzę, aby być lepszym nauczycielem i człowiekiem. Nauczam w łódzkim liceum ogólnokształcącym i prowadzę własną działalność edukacyjną.