Przejdź do treści

Dariusz Kulma: „Dużo zapamiętuję z tych lekcji” – czyli o tym, jak kreować warunki do tego, aby nasi uczniowie skutecznie się uczyli, zapamiętywali i w ten sposób budowali swoją pewność siebie.

Opis wykładu:

Każdy z nas chciałby, aby uczniowie lepiej pamiętali zagadnienia poznane na lekcjach matematyki. Ile razy jest tak, że na jednych zajęciach widać postępy uczniów, ale na kolejnych wiedza i umiejętności gdzieś znikają? Nic w tym jednak dziwnego skoro w ciągu jednej godziny każdy z nas zapomina już ponad 40% zdobytej wiedzy. Jak temu zaradzić? Dla mnie punktem wyjścia jest krzywa zapominania, do której odnosiłem się wielokrotnie, ale w ostatnim czasie spojrzałem na nią jeszcze z innej perspektywy i swoje wnioski wdrożyłem w moją pracę z uczniami, m.in. poprzez stosowanie crashtestów na każdej lekcji. Dzięki takiej metodzie powtarzania, która aktywnie przywołują wiedzę, powtórkom rozproszonym w czasie oraz uczeniu mieszanemu moi uczniowie zaczęli osiągać dużo lepsze wyniki na egzaminach, ale przede wszystkim budują w sobie poczucie sprawczości i wiary we własne możliwości. O tym porozmawiamy!

Prowadzący o sobie:

Dariusz Kulma to nauczyciel matematyki i ciągle poszukujący sposobów na skuteczne uczenie pasjonat nauczania. Był trzykrotnie nagrodzony w ogólnopolskim konkursie pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i „Głosu Nauczycielskiego”, w tym tytułem Nauczyciela Roku 2008. Prowadzi fanpage „Jak zdać maturę z matematyki”, a także cykliczne webinary, w ramach których wspiera tysiące maturzystów w przygotowaniach do matury. Jest autorem serii książek dla maturzystów „Jak zdać maturę z matematyki”. Współpracuje z Centralną Komisją Edukacyjną jako ekspert w zakresie matury z matematyki. Jest prelegentem podczas wielu konferencji i szkoleń dla nauczycieli. Od 2021 roku realizuje projekt MATura+ organizowany wraz z Fundacją Empiria i Wiedza powołaną przez BGK, obejmujący wsparciem w przygotowaniach do matury maturzystów z sześciu województw w Polsce, a także ich nauczycieli.