Przejdź do treści

Budowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych metodami dostępnymi uczniom klas młodszych.

Opis warsztatów:

Budowanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych metodami dostępnymi w klasach młodszych wymaga dużego wysiłku zarówno od nauczyciela jak i ucznia. Kompetencja ta jest niezbędna do budowania wiedzy i matematycznych umiejętności. W jaki zatem sposób pokierować uczniem tak, aby samodzielnie potrafił poszukiwać i budować strategie rozwiązań? Z obserwacji jakie poczyniłam podczas pracy z dziećmi wiem, że uczniowie od najmłodszych lat nie potrafią i nie lubią rozwiązywać zadań tekstowych. Winę za ten stan rzeczy przypisałabym zbyt wczesnemu narzucaniu dzieciom algorytmów rozwiązań i w związku z tym, braku możliwości „zabawy” z treścią zadania. Takie podejście powoduje, że ten typ matematycznej aktywności, wydaje im się trudny i obcy, bo nie jest oparty na własnym doświadczeniu. Budowanie u uczniów umiejętności tworzenia własnych strategii rozwiązywania zadań tekstowych nie jest łatwe, ale przy odpowiednim wspomaganiu procesu uczenia się, jak najbardziej możliwe. Podczas warsztatów pokażę i opowiem w jaki sposób wspieram i pomagam uczniom przełamywać bezradność w tym zakresie.

Prowadzący o sobie:

Jolanta Adamczyk

– jestem emerytowaną nauczycielką , pasjonatką stosowania gier i zabaw w procesie uczenia się. Bardzo lubię „edukacyjne spotkania”, podczas których zabawy i gry są przewodnikiem po świecie matematyki. Chętnie dzielę się z innymi doświadczeniem w zakresie edukacji matematycznej dzieci klas 1-6. Swoje pomysły, relacje z zajęć oraz autorskie materiały udostępniam na fanpage na Facebooku pod nazwą Eduigraszki. Serdecznie zapraszam do udziału w zajęciach jak i do korzystania z doświadczeń i materiałów zamieszczanych na stronie Eduigraszki.