Opis warsztatu:
Zapraszamy na warsztaty, na których poznasz system pracy metodą myślącej klasy stworzony przez doktora Petera Liljedahla z Uniwersytetu w Vancouver. Wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania: jakie modyfikacje wprowadzić na lekcjach, aby uczennice i uczniowie zaangażowali się w rozwiązywanie zadań już od pierwszej minuty, uczyli się wzajemnie od siebie, a przede wszystkim zaczęli myśleć?
Na warsztatach dowiesz się:
– w jaki sposób rozpoczynać lekcję
– jakich zadań używać oraz jak je rozbudowywać, by było to korzystne zarówno dla uczniów ze specjalnymi potrzebami, jak i wybitnie uzdolnionych
– jak zaaranżować klasową przestrzeń, aby sprzyjała kreatywnej pracy
– jak dobierać uczniów do grup
– jak reagować na pytania i na które z nich odpowiadać, aby podtrzymywać myślenie i zaangażowanie uczennic i uczniów.
Prowadzące o sobie:
Beata Ordakowska-Szumska – Nauczycielka matematyki i nauczania początkowego, przez 21 lat wicedyrektorka PSP nr 98 DIDASKO w Warszawie. Tutorka studentek i studentów ścieżki matematycznej (przyszłych nauczycieli) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. W SE PAFW i UW zajmuje się również upowszechnianiem metody Myślącej Klasy Petera Liljedahla oraz prowadzi zajęcia Seminarium Integrującego. Ukończyła studia doktoranckie w zakresie pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prowadziła wykłady i warsztaty metodyczne o skutecznych sposobach rozwiązywania zadań i dziecięcej kreatywności w matematyce dla nauczycielek i nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej, a także zajęcia z edukacji matematycznej z metodyką. Współautorka podręcznika do edukacji matematycznej w klasie III, zbioru zadań dla klas I-III ”Jak pomyślę, to obliczę” (Wydawnictwo DIDASKO) oraz materiałów metodycznych dla nauczycieli.
Beata Kotarba – nauczycielka matematyki i informatyki na różnych poziomach edukacyjnych, aktualnie nauczycielka matematyki w CLX LO im. gen. dyw. Stefana Roweckiego „Grota” w Warszawie. Tutorka na ścieżce matematycznej w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. W SE zajmuje się również prowadzeniem warsztatów dla nauczycieli, m. in. z zakresu pracy z błędem na lekcjach matematyki.
Agnieszka Sułowska – wykładowczyni dydaktyki matematyki na macierzystym wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego (MIM UW) oraz w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego (SE PAFW i UW), gdzie również jest tutorką. W Instytucie Badań Edukacyjnych zajmowała się badaniami edukacyjnymi. Od 2002 roku kieruje pracą zespołu matematycznego oceniającego prace polskich uczniów w międzynarodowym badaniu PISA, współautorka wszystkich raportów z tego badania. Od 2007 roku recenzentka materiałów egzaminacyjnych z matematyki w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.