Przejdź do treści

Anna Konarzewska: Jak wykorzystać potencjał godzin wychowawczych?

Opis warsztatu:

1. Budowanie relacji z uczniami. 2. Projektowanie i planowanie godzin wychowawczych. 3. Narzędzia i metody prowadzenia godzin wychowawczych w świecie BANI: film krótkometrażowy, karty metaforyczne, klocki LEGO, bajki filozoficzne. 4. Konkretne pomysły na trudne tematy: emocje, stres, poczucie własnej wartości, motywacja.

Prowadząca o sobie:

Anna Konarzewska – niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, tutorka, polonistka i doradczyni metodyczna w GODN. Kreatywna, pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni.
Od 20 lat zakochana w zawodzie nauczycielki, który traktuje jako wyzwanie i przygodę. Stale poszukuje, zadając sobie Korczakowskie pytanie: „dlaczego?”, co pozwala jej odkrywać to, co jest esencją tego zawodu.
Jest Ambasadorką Wiosny Edukacji oraz Fundacji „Kosmos dla dziewczynek”. Finalistka Ogólnopolskiego Konkursu „Nauczyciel Roku 2021” oraz Nagrody im. Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata” w 2021 roku. W 2022 i 2023 roku nominowana do Nagrody im. Janusza Korczaka.
Blogerka „Być nauczycielem…” – strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie- od Ameryki, przez Europę po Azję. W 2020 roku jej blog otrzymał wyróżnienie od TWINKL. Został wpisany na listę top blogów kulturowo-językowych w Europie.
Autorka książek: „Być (nie)zwykłym wychowawcą” (2019) oraz „(Nie)zwykłych spotkań. Wokół godzin wychowawczych” (2022). Dzieli się w nich pomysłami na edukację i (nie)zwykłe lekcje wychowawcze. Publikacje zostały opatrzone patronatem Polskiego i Międzynarodowego Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka oraz Instytutu Praw Dziecka im. Janusza Korczaka.
Wykładowca w Szkole Wyższej „Ateneum” w Gdańsku na kierunku Innowacyjne i kreatywne metody pracy z uczniem.
0d 2020 roku należy do społeczności MIE Expert (Microsoft Innovative Educator Expert), która zrzesza najbardziej innowacyjnych i przedsiębiorczych nauczycieli z całego świata.
Anna Konarzewska prowadzi liczne webinary, szkolenia, warsztaty dla nauczycieli, studentów oraz uczestniczy w wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych edukacji i wychowaniu. Współpracuje z wieloma organizacjami, aby wspierać młodych ludzi oraz nauczycieli w codziennych wyzwaniach współczesnego świata.
Uczy przez zachwyt, prowokację, refleksję i działanie, łącząc w ten sposób dydaktykę języka polskiego z wychowaniem i przygotowaniem uczniów do życia. Jej dialog z uczniami opiera się na pedagogice Janusza Korczaka. Poza nauczaniem, dzieli z uczniami swoje pasje teatralne. Jej szkolny zespół teatralny „Makabra” zdobył kilka nagród na scenie wojewódzkiej w przeglądach teatralnych. Na co dzień współpracuje z Operą Bałtycką, Nadbałtyckim Centrum Kultury oraz z Gdańskim Teatrem Szekspirowskim, aby wspierać wszechstronny rozwój swoich uczniów.