Przejdź do treści

Agnieszka Olszewska: O tym jak przeskakujemy drugi etap nauczania w edukacji elementarnej matematyki i jakie to ma skutki.

Opis wykładu:

W trakcie zajęć zaprezentuję metodykę pracy z dziećmi z trudnościami w uczeniu się matematyki opartą na progu piątkowym. Opowiem o procesie przekładania doświadczeń na system symboli matematycznych z akcentowaniem fazy budowania reprezentacji ikonicznych wg J.Brunera. Zaprezentuję autorskie rozwiązania wspomagające tworzenie reprezentacji – „obrazów liczb” oraz strategii liczenia opartych na „obrazach liczb”. Zasygnalizuję wczesne objawy ryzyka trudności w uczeniu się matematyki i wyjaśnię na czym polega terapia dziecka z trudnościami w uczeniu się matematyki na różnych etapach edukacyjnych.

Prowadząca o sobie:

Agnieszka Olszewska – jestem psycholożką w toku specjalizacji z Psychologii Klinicznej Dzieci i Młodzieży, Neurologopedką, Nauczycielką dziecka młodszego. Wszystkie swoje kierunki kształcenia łączę w pasji związanej z edukacją elementarną – nauką czytania, pisania i liczenia u dzieci. W temacie matematyki od ponad 20 lat prowadzę poszukiwania skutecznych sposobów nauczenia dzieci języka matematyki. Prowadzę Niepubliczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną LILAVATI, gdzie poza zadaniami diagnostycznymi i terapeutycznymi realizuję od lat edukację matematyczną skierowaną do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pracuję z dziećmi z trudnościami w uczeniu się matematyki. Opracowuję autorskie narzędzia do wspomagania kompetencji matematycznych u dzieci akcentujące drugą fazę uczenia się pojęć matematycznych wg J.Brunera. Kocham uczyć…