Przejdź do treści

2 autorskie pomysły na lekcje nauczycielek platformy zlotynauczyciel.pl 1.Rozkręć lekcję, czyli jak wciągnąć uczniów w lekcje powtórzeniowe.2. Szukanie reguł, dowodzenie, wykazywanie i argumentowanie, czyli rozwijanie matematycznego myślenia uczniów szkoły podstawowej.

Opis warsztatów:

Poznasz konkretne narzędzia i strategie do zwiększenia
zaangażowania uczniów na lekcjach powtórzeniowych. Pokażę, że można to zrobić z każdym tematem, nie
ma znaczenia czy w szkole podstawowej, czy ponadpodstawowej. Podzielimy się również wypracowanymi sposobami, które służą rozwijaniu umiejętności
uczniów w zakresie odkrywania prawidłowości oraz doskonalenia umiejętności rozumowania i
argumentacji. Są to bardzo ważne kompetencje, dlatego już od wczesnych klas szkoły podstawowej musimy
stwarzać sytuacje do samodzielnych odkryć. Dostrzeganie prawidłowości, argumentowanie i rozumowanie
sprawdzane jest także na egzaminie ósmoklasisty.

Prowadzące o sobie:

Marta Czyrkiewicz
Nauczycielka i pasjonatka matematyki, która tworzy materiały edukacyjne dla nauczycieli z całego świata.
Stworzyła grupę dla nauczycieli i bloga matematycznego – Inspire Math Matematyka (FB, IG) z pomysłami na „inne” lekcje matematyki, grywalizację, połączenie matematyki ze sztuką, nauczanie projektowe skupiające się na kompetencjach przyszłości i matematykę po angielsku.
Ambasadorka portalu Zlotynauczyciel.pl, prowadzi warsztaty i webinary dla nauczycieli, występuje jako prelegentka na różnych konferencjach krajowych i międzynarodowych, jest trenerką w NODN Progresfera
oraz jest trenerką metody „Myślącej klasy” (BTC) w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego.
Beata Zgoła
Jestem dyplomowaną nauczycielką matematyki, egzaminatorem CKE, ambasadorką ZłotegoNauczyciela.
Wierzę, że edukacja to coś więcej niż tylko przekazywanie wiedzy – to inspirowanie do odkrywania,
zadawania pytań i wspólnego rozwiązywania problemów.
Z pasji do matematyki założyłam blog i fanpage MATMISTRZ, w którym dzielę się swoim doświadczeniem z innymi nauczycielami.